Non fai falla ter grandes coñecementos en medios de comunicación ni no arte da influencia social pra darse de conta de que, dun tempo a esta parte os grandes Mass Media deixaron o seu principal traballo o cal, consistía en informar pra pasar ao que se denomina influenciar
Ven isto a conta, polo que vivimos nestas derradeiras eleccións ao parlamento español pra as cales, os grandes poderes da información deste país, entregaron se a un bipartidismo a catro desprezando incluso a partidos que teñen representación desde principios da democracia pra, o mesmo tempo, nom parar de upar e promover partidos recén creados. Todos puidemos ver, un bombardeo sistemático de supostos novos líderes desde, uns bailando a conga, outros nos principais programas de ruge- ruge e outros nom tan novos, en programas de cociña eso si, presumindo de non saber acender unha vitrocerámica
Nin que dicir ten, que neste momento histórico que estamos a vivir a figura do líder triunfou, sobre “os votantes ao partido” e os «votantes a política» . O problema ven cando o líder substitúe ao proxecto que simboliza (caso claro o do partido de Ciudadanos, que sin ter pra Galiza proxecto político, negando se a aparecer nos debates nos medios de comunicación con os outros partidos), conseguiu un moi importante número de votos no noso país incluso, por encima do BNG o cal, levaba máis de vinte anos no congreso defendendo os sectores produtivos galegos , a língua, o medio ambiente en definitiva aos galegos e galegas con un discurso e un proxecto político coherente en todo este tempo.
É dicir, como di Xosé Manuel Sabucedo catedrático de psicoloxía social da USC estamos nun momento no cal se aposta máis pola personificación da política máis que polo debate ideolóxico. A gran maioría dos votantes sobre todo os que votan aos grandes partidos políticos xamais na súa vida coñeceran en persoa ao líder que o representa co cal, todo o que coñezan del será polo que filtren os medios de comunicación, polo que estes seleccionen e transmitan del. «no se pode elixir aquilo que non coñecemos» ou » «o que non aparece nos medios non existe». Parece que hay un interese claro polo sistema, de upar algúns candidatos e ignorar a outros. Non hay probas que demostren que as mellores opcións políticas sexan as que, conten con maior respaldo dos medios de comunicación
Tamén desde un tempo a esta parte e sobre todo nestas derradeiras eleccións puidemos comprobar, como se facía mención ao chamado voto útil co fin, de evitar o triunfo de outras formacións políticas co cal, estamos influenciando ao votante que ía elixir un determinado partido político non o faga porque non ten posibilidade de éxito. Porén o que estamos a facer é que ese partido político teña menores posibilidades de triunfar.
Mais xa deixando a un lado o tema destas eleccións, tamén podemos ver de un tempo a esta parte como os medios xa máis que informar dedican se a influenciar nos chamados “medios da caverna mediática”. Se miramos os telexornais destes medios, podemos comprobar que entre noticia e noticia (xa de entrada a gran maioría sesgadas) como o presentador, permite se dar a súa interpretación da noticia. É dicir, xa no so dan a noticia con sesgo senón que, te a mastigan e te a trituran pra que o telespectador a dixera sen pararse a pensar sobre esta.
Xa pra rematar vivimos nun momento histórico no que, como dicía xa fai uns cantos anos, Herbert Marcuse sociólogo e filósofo xudeu «Pode se realmente diferenciar entre os medios de comunicación de masas como instrumento de información e diversión , e como medios de manipulación e adoutrinamento?» .
MIGUEL ANJO GONZALEZ GARCIA