Última disputa del año a cuenta de las ordenanzas fiscales en el pleno naronés

pleno naron 22-12(José M. Gutiérrez Souto)-

En la mañana de este martes se celebró en Narón el último pleno extraordinario del año, donde se abordaron primeramente las dos alegaciones presentadas por el grupo municipal Eleximos Narón Electores a las ordenanzas fiscales de agua potable, siendo rechazada por los ediles del grupo de gobierno –TEGA, PSOE y BNG- y del concejal compañero en el grupo mixto, el de Esquerda Unida.

El grupo de Eleximos Narón viene a sumarse así al PP naronés en una lucha por una bajada de impuestos en este ayuntamiento. Así, cabe recordar que los populares ya habían presentado una enmienda a la totalidad de las Ordenanzas Fiscales el pasado mes de octubre, y una enmienda para bajar el IBI el pasado mes de noviembre.

El segundo punto de la orden del día, relativo a la modificación, imposición y ordenación de la ordenanza reguladora por utilización privativa y aprovechamientos especiales construidos en el suelo, subsuelo o paso de vía pública a favor de empresas de suministración, se aprobó por unanimidad. Con ello, se exceptuará del régimen señalado los operadores de comunicaciones electrónicas en general que no sean titulares de las redes de suministración.

Con ello, las ordenanzas fiscales del Concello de Narón se publicarán a través de las vías oficiales en los próximos días, para entrar en vigor el 1 de enero de 2016. Así, tras la aprobación de este documento ya el pasado mes de octubre, el IBI verá reducido su coeficiente, aunque no su importe final a pagar, y se establecerá un bonificación para nuevas licencias que pongan en marcha pequeños negocios en el 2016.

 

 

Lea también

Inaugurada en San Xiao de Narón una imagen del Patrón tallada sobre un tronco por Carlos García

En la mañana de este domingo, día 28, el obispo de Mondoñedo-Ferrol Fernando García Cadiñanos, continuó …

Un comentario

  1. Alfonso Casal Pita

    As mais de 6000 firmas non foron suficientes para que o goberno reconsiderase a súa postura sobre das taxas.
    A igualdade das persoas ante o Concello quedase en papel mollado como demostran coas familias, penalizando especialmente as de moitos membros coas taxas de auga e saneamento, e parece que prefírenos ver pedindo bonificacións por non chegar a fin de mes, pois coa xente a pedir parece que están a facer mais por eles.
    No caso das tarifas da auga, para o pequeno comercio que non a usa con fins comerciais senón para a hixiene do seu persoal e do local, a negativa de asimilar a súa tarifa a doméstica ven a demostrar que o Goberno non ten unha actitude razoable nin está preocupado polas dificultades económicas e a supervivencia destas actividades comerciais. Parece que lles gusta mais as campañas de publicidade para ter ocasións de saír nas fotos da prensa.
    No referente o IBI, que co 0,70 é o mais alto da provincia, dicir que a media do tipo de gravame dos concellos da Coruña e aproximadamente do 0,52, así os naroneses pagan por riba dun 35% mais que a media. Aínda para os 12 municipios mais desenrolados da provincia a media está no 0,56, así os naroneses pagan un 26% mais que estes.
    Por outro lado, o goberno español está a propoñer opcións de rebaixas no IBI que o concello non está a aplicar, non dá opcións a súa veciñanza. Por exemplo, a rebaixa para que os propietarios melloren as súas vivendas en canto a eficiencia enerxética, o Goberno de Narón non o aplica, ignorando así as vantaxes que teñen tanto para os veciños como, indirectamente, para a economía local (ao promover obras de renovación), para a balanza enerxética e económica de España, ademais do seu efecto sobre do cambio climático e o medio ambiente.
    Estamos de acordo en que os servizos hai que pagalos e que sen taxas ou impostos non podemos telos, pero a pregunta que se fan os naroneses é en qué se traduce telos impostos mais altos da provincia e tal vez de Galicia, pois non teñen a percepción de que teñan un maior ou mellor servizo que os demais concellos.