Aclaración de Augas de Galicia en relación con la EDAR de Cabo Prioriño

edar cabo prioriño 28-8

Augas de Galicia, organismo público de la Xunta de Galicia, ha querido aclarar que en junio de 2014 se firmó un convenio con el Concello de Ferrol en el que se le encomienda la explotación, mantenimiento y conservación del sistema de saneamiento y depuración de aguas. Este sistema comprende el emisario submarino, la EDAR de Cabo Prioriño, el emisario terrestre de A Malata y el cruzamiento y la impulsión de A Malata, incluyendo el bombeo ubicado allí. Estas obras fueron ejecutadas y recibidas por la Confederación Hidrográfica del Norte. «Polo tanto, Augas de Galicia non recibiu as obras nin as explota e mantén nestes momentos», informaron desde la Xunta.

Con ello, incidieron que la obligación de llevar a cabo esta explotación y mantenimiento es del propio Concello de Ferrol, siendo la institución municipal quien tiene que costear todos los gastos de su puesta a punto, del arranque y mantenimiento, contratación de energía, etc.

«O Concello de Ferrol ten competencias en saneamento e depuración de conformidade co artigo 25 da Lei de Bases do Réxime Local e ten que exercer estas competencias adoptando todos os protocolos e procedementos necesarios para que se desenvolvan adecuadamente», instaron desde Augas de Galicia, aduciendo que las está ejerciendo a través de la Empresa Mixta de Augas de Ferrol SA, empresa de capital mayoritariamente municipal que cuenta con un consejo de administración presidido por el propio alcalde y con una presentación mayoritaria por parte del Concello. «A personalidade xurídica da empresa, como a de todas as empresas, é única e non cabe distinguir entre socios públicos e socios privados».

Según la información de la que dispone Augas de Galicia, «a depuradora está funcionando e depurando, aínda que non está traballando ao 100% da súa capacidade». Con ello, los técnicos especialistas en depuración autonómicos indicaron, según Augas de Galicia, que la puesta en marcha de un sistema de este tipo tiene que ser secuencial y no funciona al 100% desde  lrpier día. «Neste caso concreto concorren dúas circunstancias:

– Nunha planta destas dimensións  e coa tecnoloxía de depuración existente, non se pode poñer en marcha todos os procesos á vez. Por exemplo, os procesos biolóxicos requiren que previamente funcionen os procesos físico químicos. Para todo isto é necesario que circule un caudal de auga mínimo determinado e un período de tempo largo para estabilizar os procesos.

– A entrada de auga no propio sistema tamén está sendo secuencial, a medida que finalizan as obras de colectores que se está a executar».

En su comunicado, Augas de Galicia informa que es «o Concello de Ferrol ten que asumir os seus compromisos e as súas responsabilidades desde o primeiro momento. Unha instalación deste tipo esixe un control continuo do seu funcionamento, non unha visita puntual unha vez ao trimestre. Calquera incidencia no desenvolvemento do convenio que o concello de Ferrol ten asinado con Augas de Galicia debería ser comunicada».

Lea también

Presentan su trabajo de fin de grado sobre la fragilidad en los mayores de 70 años

Seis residentes de segundo año de Enfermería Familiar y Comunitaria presentaron este viernes su trabajo …