O BNG alerta do carácter «orweliano» da nova ordenanza de tráfico

María do Mar López e Iván Rivas en rolda de prensa | Adán Puentes

Iván Rivas, portavoz municipal do BNG no Concello de Ferrol, valorou esta mañá o texto da nova Ordenanza de Tráfico presentada polo gobrno local a cal considera que se trata «dun texto de inspiración orweliana» polo «extremo control que o goberno local pretende facer da poboación«, ademáis de ser unha «ordenanza conservadora e que vai máis alá da organización do tráfico na cidade«.

Iván Rivas sinala que esta ordenanza agocha a intención de «exercer un control extremo da poboacion«, o goberno local pretende convertirse «no noso Gran Irmán” con esta ordenaza que se enmarca na «deriva reaccionaria que o Partido Socialista está a adoptar cada vez de maneira máis intensa«, como se demostra «no seu posicionamento de desmobilizar a asistencia que terán lugar o día 8 de marzo«. Esta proposta de ordenanza excede, con moito, a regulación do tráfico da cidade «xa que pretende controlar o uso e a xestión do espazo público, unha das consecuencias que xa adiantabamos hai tempo que podería traer a crise sanitaria da covid«.

O BNG salienta que esta ordenanza recolle explicitamente que non se pode correr nin saltar na rúa, que non se poden xuntar grupos de persoas e pararse no espazo público por unha posibel molestia á circulación, que non se pode agardar o bus fóra das paradas habilitadas para facelo, que non se pode ir en bicicleta polas zonas peonís ou que os nenos e nenas tampouco poderán ir sós na súa bicicleta senon van acopañados dun adulto.

A aplicación desta ordenanza vai supor que, por exemplo, en espazos como a praza de Amboaxe «os nenos e nenas non poderán andar en bicicleta como leva acontecendo dunha maneira normal, cotiá e espontanea durante tanto tempo sen que isto supuxese ningun tipo de problema para a seguridade viaria do Concello de Ferrol».

Do mesmo modo os habituais e cada vez máis deportistas amateur ou profesionais que empregan espazos públicos como o paseo da Malata para correr ou desenvolver actividades deportivas, como andar en patíns, «tampouco o poderán facer nin polo espazo limitado à circulación peonil nin polo espazo limitado à circulación de bicicletas que será de uso exclusivo para elas«.

Para o BNG estes exemplos demostran que esta é unha «ordenanza reaccionaria que ademais ten unha compoñente conservadora» como é o feito de que para poder solicitar a tarxeta de estacionamento provisional para aquelas persoas con mobilidade reducida, namentras tramitan a definitiva que lles permita moverse con certa normalidade ou, cando menos, con moitas menos dificultades, «hai que facelo en base à xustificacion dunha enfermidade ou patoloxia extremadamente grave e ten que ser por razóns de caracter humanitarias». Criterios como estes «demostran a pouca sensibilidade por parte deste goberno local se ten con respecto a estas persoas sobre todo se temos en conta que están a tardar moitos meses en conquerir as tarxetas de estacionamento definitivas«.

O BNG insiste no seu caráter conservador porque os vehículos oficiais do Estado, das comunidades autonomas, dos concellos e mesmo do Ministerio de Defensa «non estarán vinculados a súa aplicación para o estacionamento nas ruas do Concello e se lles reservarán cantidades importantes de prazas a estes vehículos«.

O BNG critica tamén que a pernocta no ámbito do espazo público do Concello das autocaravanas, nesta ordenanza se permite que esto poida acontecer «durante unha noite na mesma rúa e no mesmo lugar e duas noites seguidas en dous epazos diferentes do termo municipal en vez de que sean as zonas habilitadas para este tipo de vehículos o lugar onde poder pasar as noites«.

Iván Rivas sinalou que estamos diante dunha ordenanza «parcial e moi limitada en relación a todo o territorio do Concello xa que na mesma non aparecen os barrios de Caranza, nin de Canido, nin de Ferrol Vello e non existe ningún tipo de cordenación con outro dos documentos básicos para esta cidade como é o plan de movilidade que acaba de ser retomado«.

Para o BNG parece «básico» que unha ordenanza de regulación da mobilidade «debería estar cordenada co plan que vai a regular esa mobilidade e foi polo que na comisión desenvolvida o pasado mércores solicitámoslle ao goberno que paralizase a tramitación dunha ordenanza destas características e que limitase os ámbitos da súa aplicación«. Tamén porque permitirá «que se empreguen médios dixitais, como as cámaras de vixiancia, para outros usos que non sexan de control do tráfico e da circulación no Concello«.

Pídenlle ao goberno local que «cordine esta ordenanza con outros documentos básicos e fundamentais para a cidade co obxectivo de que as rúas e o espazo público de Ferrol recuperen o seu uso a súa vitalidade a súa espontaneidade e poidamos facer no futuro desta cidade un espazo en funcion das necesidades dos veciños e das veciñas«.

Ademais este documento «entra en contradición cun dos obexctivos que parece que todos e todas compartimos, pero na práctica nunca se implementa, como é a peonalización do barrio da Madalena». Este obxectivo «é inviable cunha ordenanza de tráfico, como esta, que volve a regular a circulación do trafico rodado neste espazo da cidade que, de novo, volve a permitir o estacionamento nas rúas deste barrio declarado Ben de Inetrese Cultural e que fai que esta cidade acumule décadas de retraso con respecto a decisións que noutros concellos e noutra vilas se teñen adoptado e lles supuxo unha mellora substancial dos seus espazos públicos e unha rexeneración urbana dun dos elementos neurálxicos das cidades como son os seus centros historicos«.

Por estes motivos, entre outros, pídenlle ao goberno local que «paralice a tramitación desta ordenanza e reflexione sobre cales son os obxectivos politicos que quere acadar con ela«.

Lea también

Entrega simbólica del «José Couso de Libertad de Prensa». Las premiadas, iranies, no pudieron asistir

Las destacadas periodistas iraníes Nilufar Hamedi y Elahe Mohammadi, han recibido, de forma simbólica en la …