«Non hai un compromiso sólido con Navantia en reparacións e novas construcións, nin co saneamento da ría nin as infraestruturas viarias e ferroviarias, que son unha débeda histórica con esta cidade». Así lo ratificó el alcalde de Ferrol, Jorge Suárez, quien compareció ante los medios en la mañana de este miércoles, día 5, donde calificó de «insolvente» la inversión anticipada por el Estado en los Presupuestos Generales de 2016, en los que la mayor partida de la inversión va destinada a llevar el tren hasta la rada de Caneliñas y otras aportaciones de Puertos del Estado para la Autoridad Portuaria de Ferrol-San Cribao.
Sobre la conexión de a Caneliñas, el regidor ferrolano apuntó que se trata de una obra «que xa tiña que estar prevista no deseño inicial dun porto exterior que se planificou sen accesos terrestres nin ferroviarios nun despropósito aínda pendende de solución -14 anos despois de iniciarse a súa construcción no 2001- a pesares da reclamación unánime e insistente da comarca de dotalo de conexión coa rede estatal».
«Insolvente porque non solucionan ningún dos problemas que arrastra unha cidade moi lastrada por unha dependencia secular do Estado que ocupa os seus terreos sen recompensa», señaló Suárez, quien recordó que el Ministerio de Fomento no tiene en cuenta la oposición vecinal al trazado sur elegido por el departamento de Ana Pastor, así como la demanda del Gobierno local ferrolano de reconducir el trazado por la vía del norte «que aínda que suma metros de vía evitaría a severa agresión ambiental que supón levantar un viaducto sobre a ensenada de A Malata e as súas repercusións no saneamento, na paisaxe e nas actividades marisqueiras e nautico deportivas dese recodo da ría».
De este modo, Suárez insta a este ministerio a rectificar el trazado de la línea, «xa que aínda estamos a tempo sen provocar retrasos na execución dunha obra precisa para mellorar a competitividade da rada», señaló.
Navantia
Suárez también remarcó la falta de un compromiso serio con los astilleros públicos de Navantia en la ría de Ferrol, que dependen de la Sociedad Estatal de Participaciones Industriales (SEPI), reseñando que «non consignan un euro para novas construccións militares nin para o dique flotante que veñen reclamando con insistencia desde hai preto dun lustro, o cadro de persoal de Ferrol e Fene como a fórmula de potenciar a división de reparacións navais como alternativa a falla de encargas militares».
Así, el regidor ferrolano defiende la necesidad de conseguir con urgencia nuevos contratos militares para reforzar las acciones comerciales en el exterior «con auténtica vontade política mais alá das meras declaracións virtuais intermitentes, para non encarar outro ano cos talleres de dous xigantes industriais como son as factorías de Navantia Ferrol e Fene funcionando medio gas e a sombra perenne dos voitres das grandes corporacións planeando sobre eles coa fame privatizadora», apuntó.
Otras Inversiones
«O Goberno central limítase a cumprir estrictamente co previsto na depresión de As Pías, ou mesmo adía os enlaces entre barrios como Caranza e o Bertón. Non aparecen, neste primeiro borrador dos orzamentos, cartos consignados para vellos compromisos como o retranqueo da vía do tren e a ponte de Santa Mariña», señaló Suárez, quien dio cuenta además de que la Administración central persiste en la «histórica marxinación das conexións ferroviarias de Ferrol co resto de Galicia».
Al respecto, el primer edil de la ciudad marítima señaló que, como séptima ciudad gallega, «non só está excluida do Eixo Atlántico da Alta Velocidade senon que os servizos de transporte en tramos curtos e liñas rexionais parecen camiñar cara a súa extinción nun desleixo que resulta de todo intolerable».