El portavoz municipal del BNG-Asambleas Abertas de Narón, Pablo Villamar, presentó junto con la concejala Teresa Sabio la moción que la formación nacionalista llevará al próximo pleno de este jueves, día 30, con respecto a la problemática del abastecimiento de agua que afectó, entre otros, al municipio naronés entre los días 16 y 19 del presente mes.
Al respecto, Villamar explicó que tras el fin de la crisis acontecida «é o momento de analizar o acontecido e artellar entre todos os axentes afectados as medidas necesarias para evitar que volva repetirse». «Non se trata de buscar culpábeis», instó el portavoz nacionalista, «pero si de identificar os erros e as eivas que levaron a esta situación de falla de abastecemento». Al respecto, y así también lo harán los partidos del BNG del resto de municipios afectados, la moción recogerá la necesidad de establecer los mecanismos y recursos precisos para clarear el suceso. De esta forma, el Bloque cree urgente reclamar del Concello de Ferrol y de la Xunta la explicación de lo acontecido, «dirimindo as responsabilidades técnicas e políticas das dúas institucións, a primeira como titular do subministro e a segunda como responsábel do control, inspección e coordinación do servizo».
Al hilo de esto, los nacionalistas consideran prioritario elaborar un plan de actuación común para los concellos que dependen de la misma red de abastecimiento, señalando el BNG que para conseguirlo se tiene que apostar por una coordinación conjunta «que dea solución no menor tempo posíbel a estas e outras situación semellantes que se puideran producir no futuro».
«O mellor instrumento para acadar este obxectivo é, para o BNG, efectuar unha convocatoria da Mancomunidade de Municipios da Ría de Ferrol co fin de abrir un debate a respecto da xestión íntegra da auga nos concellos, partindo da idea de mancomunar o citado servizo», instó Villamar, quien declaró además que apuesta por la gestión común del agua. «Non ten sentido que a estas alturas, e debido a unha normativa en vigor desde a ditadura, non haxa unha xestión mancomunada e que, por exemplo, tampouco haxa uniformidade nas tarifas que se aplican a todos os veciños e veciñas que se abastecen do mesmo encoro e da mesma rede de abastecemento», finalizó en su intervención.