Esta tarde dieron comienzo los discursos de los representantes de la oposición.
PSdeG
Méndez Romeu, nuevo portavoz do PSdeG, fue directo a los resultados requeridos: «logo de cinco anos, a situación e peor para todos os cidadáns, os traballadores están aplastados, e as clases medias arruinadas. Os ricos están saíndo moi ben, porque vostendes defenden a minoría fronte os intereses da maioría. Implusan unha sociedade despiadada con moitos perdedores». Después hizo dos preguntas: «e os resultados da acción do Goberno? Vivimos igual, mellor ou peor que hai cinco anos? A resposta é sinxela: «moito peor.»
Se refirió al anuncio de bajada del IRPF: «Vostedes están asfixiando á ciadanía e agora ofrécenlle unha pequena mellora que a moitos dos que afecta nin sequera teñen obriga de facer a declaración da renda». Censuró que el presidente en más de 100 minutos de discurso no hiciera referencia a los pensionistas. “Que se lle ofrece aos pensionistas? Agora mesmo se lle poñen sancions fiscais a pensionistas emigrantes retornados”.
“Vostede non ten fillos”, le dijo Méndez a Feijóo para luego aludir a los jovenes: «Hai mozos que non teñen experiencia de ter cotizado nunca e teñen posibilidades que iso siga así indefinidamente». «Pode que atopen emprego fóra de España con salarios miseros». Acusando al presidente de: «insensibilidade». y «Non hai ideas?»
Sobre el copago farmacéutico, le pidió a Feijóo que, cuando menos, «actúen con humanidade». La sanidad pública es irrenunciable, «rexeitamos calquera modelo de negocio». «Nosas prioridades son o emprego, os servizos e a fiscalidade». «Queremos que os cidadáns paguen unha vez os seus impostos, e que non paguen nos centros de saúde».
AGE
Xosé Manuel Beiras, líder de Alternativa Galega de Esquerdas (AGE), «a política antisocial que provoca vítimas, tanto en Galicia como en España e Europa, mesmo con mortos”. «Ten que haber cadáveres na mesa para que se cuestionen as actuacións do poder», dijo, para aludir luego a las denuncias médicas de efecto mortal de las políticas restrictivas en el ámbito sanitario.
Acusó del desmantelamiento de la educación, con la emigración forzada de miles de jóvenes, sin dejar de citar expresamente el «expolio» y el «atraco aos cidadáns». Incendios, contaminación, destrucción de las costas…
En cuanto a la situación económica el líder de AGE, explicó: «os ladróns desvalixan unha casa, despois dilapidan o que roubaron e despois denuncian os donos da casa para que devolvan o que eles roubaron». Una referencia metafórica a la actuación de los bancos «corruptos» apoyados por los poderes políticos. Habló Beiras de «cipayos» y «atraores» al servicio de los amos.
Acusó a la Xunta de ejercer el poder contra a identidad del pueblo, contra la autoestima, tentando convertir os ciudadanos en súbditos, destruyendo el tejido productivo, actuando contra el bienestar social, contra el mundo de la cultura, poniéndola en asedio para que muera por inanición.
Finalizó el líder de AGE diciendo que «é a hora da reconqusia dos dereitos cívicos, da rebelión cívica contra este rexime putrefacto». Al final, la presidenta do Parlamento, Pilar Rojo, le tuvo que pedir a Beiras que retirara el calificativo de comando de guerra que usara para definir al Goberno y Beiras accedió.
BNG
Francisco Jorquera, portavoz do BNG, inicio su intervención citando un poema de Rosalía de Castro del libro Follas Novas, en la que alude al drama de la emigración. «Galiza sen mozas e mozos quedas. Galiza desángrase. Máis de 60.000 mozos tiveron que emigrar».
Criticó la utilización de los héroes de Angrois como «cartada do fracaso das súas políticas». De su soberbia, insensibilidad, acusó Jorquera, para añadir que su discurso de hoy «foi un discurso sen corazón».
Volvió a traer a la Cámara al narco Marcial Dorado e su supuesta relación con el presidente, pidiendo una explicación.
Jorquera preguntó ¿por qué no se hace una quita a la banca sobre as hipotecas. «Están a impoñer unha sociedade de ricos e pobres». Aludió a la sanidad, a la educación, a los desahucios, a las necesidades sociales de gran parte de la población que no son atendidas.
Pidió la cuantificación de la bajada anunciada del tramo autonómico del IRPF, que consideró irrelevante. Porque non sube os impostos as rendas máis altas?
Jorquera criticó la dependencia de las estrategias económicas de fuera en contra de los intereses de Galicia, y propuso la territorialización del impuesto de sociedades, que repercutiría en las cuentas de los gallegos.
Atacó al Gobierno del PP por la política lingüística, explicando que se pactó un Plan de normalización lingüística, «e vostedes traizoaron ese acordo», el de Normalización do galego, con «decreto lingüicida». «Son vostedes un piquete de demolición da nosa cultura».
Afirmó que Feijóo «non ten credibilidade por mor das mentiras». «Vostede dixo que os contratos de Pemex eran firmes e agora sabemos que iso era falso». «Mentiulle ao naval».