El Concello de Ferrol exigirá destituciones en la dirección de Emafesa

emafesa-1

Representado por el propio alcalde de Ferrol, Jorge Suárez, el Gobierno Local se reunió en la mañana de este miércoles con Emafesa para celebrar el Consejo de Administración para dictaminar que la empresa mixta fue desleal en su gestión y que, por ende, exigirá destituciones en su dirección en el próximo Consejo fijado para este próximo martes día 8. Con el alcalde estuvieron también la concejala de Bienestar Social, Beatriz Sestayo; el concejal de Servicios, Bruno Díaz, y la de Economía, Eugenia Freire.

«Non existe depuración real como así o recoñecen os propios membros do Consello de Administración e chegaremos ata a última instancia, política, administrativa e xudicial, para depurar responsabilidades», manifestó el primer edil de la ciudad.

De esta forma, el Concello de Ferrol acusa a la parte privada de Emafesa, concretamente Socamex-Urbaser, por «ocultaras gravísimas deficiencias detectadas na EDAR de Cabo Prioriño, na que técnicamente é inviable depurar por completo nin un só metro cúbico de auga a pesares de que a firma obtivo a encomenda de xestión por 30 anos a través dun acordo plenario en maio do 2014 aprobado pola anterior corporación para comezar a operar en agosto do mesmo ano», señaló Suárez.

Según avanzó el alcalde, Emafesa dio a conocer que el coste estimado de arrancar estas deficiencias oscila los 550.000 euros, cantidad que el Concello no se hará cargo al entender que son las administraciones que recepcionar la obra, la Confederación Miño-Sil y la Xunta de Galicia, las que deberán comprobar el estado de una infraestructuras básica para depurar la ría «longamente agardada pola comarca e que acumula anos de atrasos».

«É curioso que a comunicación das deficiencias da EDAR a Augas de Galicia, que depende do Goberno galego, se fixera casualmente e curiosamente en xullo, logo do cambio na corporación de Ferrol calificándola de inasumible, o feito de que a Administración local -o socio público- non tivera coñecemento desas reunións», señaló Suárez, quien incidió en querer saber «cando foron esas comunicación entre o socio privado de Emafesa e a Xunta de Galicia, e as actas desa reunión e a documentación onde consta cando existiu a electricidade nesa obra e cando se detectaron as irregularidades para informar a cidadanía».

Por su parte, Sestayo declaró que «se nos ten recoñecido que non se depuraban as augas residuais». «É obvio que a multitude de documentación que nos deron hoxe ao chegar xa a deberamos ter antes do Consello de Administración. É fundamental coñecer de quen é a resposabilidade de non se depurasen as augas residuais, de que se informase falsamente a cidadanía e da emisión dunha taxa aos veciños que é un pago indebido que non é responsabilidade dos veciños», recalcó.

Al hilo de esto, el Gobierno local se comprometió a la devolución del recibo ya pasado de saneamiento, así como que no se cobre el siguiente, en concepto de la tasa de saneamiento por una depuración que no era tal. «Imos devolver o recibo xa pasado e que non se cobre o seguinte e logo dese Consello, tomaremos as decisións oportunas”, reiterou o rexedor», reiteró el primer edil.

Lea también

Reapertura de la biblioteca municipal de Ferrol

Este lunes 29 la biblioteca municipal de Ferrol ubicada en la plaza de España retomó …