Nuevas Ordenanzas Fiscales para incentivar la economía ferrolana

alejandro langtry 14-10

El concejal responsable del Área de Economía del Concello de Ferrol, Alejandro Langtry Caínzos, explicó en la mañana de este martes, día 14, de la propuesta de Ordenanzas Fiscales para el ejercicio 2015 elaborada por el Gobierno Municipal en comisión informativa, con el objetivo así de que los grupos políticos realicen las sugerencias que consideren oportunas para su debate en la próxima comisión de Economía, Hacienda y Patrimonio que se convoque.

Langtry Caínzos destacó tres aspectos fundamentales de las nuevas ordenanzas, consistentes en que el Ejecutivo Local siga sin incrementar la presión sobre las personas, el incentivar la actividad económica con reducción de tasas relacionadas con el comercio y la hostelería, y la apuesta por apoyar la rehabilitación y remodelación de inmuebles, así como la disminución del impuesto por obras y construcciones.

En este sentido, el edil de Economía apuntó que “para o ano 2015 os impostos e taxas quedarán novamente conxelados”, una medida que afecta también al Impuesto de Bienes Inmuebles (IBI) por lo que “os ferroláns poderán ver un año máis como a contribución será exactamente a mesma o que vén que no presente, que tamén é exactamente a mesma que no exercicio anterior”. Junto con la congelación de impuestos, Langtry Caínzos anunció “unha redución de taxas que sirvan como incentivo ao repunte da actividade económica”. En concreto, las Ordenanzas Fiscales propuestas por el Gobierno Municipal contemplan una reducción del 25% de la tasa por obras y construcciones, pasando del 3,8% al 3%. Asimismo, se reduce un 50% la tasa por venta ambulante, y se baja un 25% la tasa por la instalación de terrazas.

En lo que atañe a la apuesta por la rehabilitación de los barrios históricos, el resposnable de las políticas económicas de la Administración ferrolana anunció una bonificación de hasta el 95% de las tasas por obras de rehabilitación de edificios. Estas bonificaciones serán del 95% para beines declarados BIC y nivel 1 del Plan Especial de Protección y Rehabilitación del conjunto histórico; del 75% para bienes catalogados como patrimonio cultural o nivel 2 del Plan Especial de Protección y Rehabilitación del conjunto histórico; y bonificaciones del 50% para bienes inventariados por patrimonio cultural o nivel 1 del Plan Especial de Protección y Rehabilitación del conjunto histórico.

A modo de resumen”, insistió Langtry Caínzos, “quedan unha vez máis conxelados os impostos e taxas municipais para o ano 2015; ao tempo que propoñemos un documento que aposta pola recuperación económica coa redución de taxas á construción e á actividade comercial e hostaleira; así como pola rehabilitación con bonificacións que van dende o 50% até o 95%”. Al respecto, el concejal de Economía recordó que la política de congelación de impeustos implantadas en este mandato “supón un importante aforro do IPC acumulado de catro anos, facendo que Ferrol sexa un dos concellos con menor presión fiscal”.

CRÍTICA DEL BNG

Por su parte el  BNG ha emitido un comunicado en el que señala que «O Bloque Nacionalista Galego de Ferrol considera que a presentación, no día de hoxe, dunha parte das taxas municipais para o vindeiro ano 2015 obedece à política propagandística, tónica predominante, do goberno local e lembra que o Partido Popular leva tres anos consecutivos aumentando a presión fiscal sobre os veciños e veciñas desta cidade e continuará a facelo no 2015.


O BNG censura que o goberno municipal fale de conxelación de taxas e impostos municipais cando leva aumentando as mesmas de xeito exponencial durante todos os anos do seu mandato.

Ademais, o BNG salienta que é público que a taxa de saneamento vai sufrir un novo incremento que se desenvolverá integramente durante o ano 2015, vinculado ao convenio asinado coa empresa ACUAES, co que é imposible que se poida falar de conxelación de taxas para o ano 2015, e lembra que a mesma, leva experimentando constantes subas durante os anos anteriores, e así no 2013 sufriu un incremento do 35%, do 24% nas ordenanzas fiscais de principios de 2014, triplicará o seu coste en 2015 e a partir de 2016 incrementarase en 3,34 veces respecto de 2013.

Así mesmo o BNG enmarca na política aparencial praticada polo goberno local as novas exencións fiscais en relación coas actividades relacionadas coa rehabilitación de vivendas, xa que a outubro de 2014, continúan sen dotación económica para o seu desenvolvimento en relación co plan Estatal de Vivenda 2013-2016, que remata no 2016, as áreas de rehabilitación integral entre as que se atopa o barrio de A Magdalena, A Graña e proximamente Ferrol Vello, así como os diferentes plans de axuda á rehabilitación e renovación urbana e que demostra cos feitos que desde os gobernos da Xunta de Galiza e do concello de Ferrol non existe vontade real para o desenvolvimento dos procesos de rehabilitación dos barrios da cidade máis que o de desenvolver políticas aparenciais que suspostamente pretenden bonificar a rehabilitación cando non hai dotación económica para que os veciños e veciñas da cidade poidan rehabilitar».

 

Lea también

Inauguración de la jornada Ferrol, motor de proyectos transformadores con impacto

El teniente alcalde de Ferrol, Javier Díaz Mosquera, participó en la mañana de este jueves …