Jorge Suárez hacía una valoración este lunes para los medios de comunicación de las reuniones que tuvo el pasado jueves y viernes en Madrid con los Ministerios de Fomento, Hacienda y Defensa.
A estas reuniones, además del alcalde de Ferrol, acudía la concejal de Urbanismo María Fernández Lemos, además de dos técnicos municipales “os que temos que agradecer o esforzo polo seu desprazamento e darnos cobertura técnica en situacións complexas e que requiren un coñecemento técnico das mesmas”, comentaba Jorge Suárez.
Reunión con el Ministerio de Fomento
La primera de las reuniones a las que hacía referencia Jorge Suárez era con el Ministerio de Fomento, la cual el regidor municipal esperaba con muchas ganas, sobre todo con el Secretario de Estado de Infraestructuras “cando dixo no Eixo Atlántico que non existía masa crítica para facer o proxecto ferroviario Ferrol-A Coruña, algo que non compartimos, cando se fala no Eixo Atlántico de Vigo-A Coruña”, lo que le hacía volver a tirar de ironía “non sei se pensa que Ferrol está no Océano Pacífico, porque nunca se menciona a cidade nese eixo.”
En la reunión, el Secretario de Estado de Infraestructuras les presentó verbalmente “un estudo de alternativas, un novo trazado, que reduciría a viaxe en 27 minutos, pero que o custo sería de 900 millóns de euros”. Jorge Suárez no dudaba en mostrar su sorpresa por estas cifras “nos saudamos a iniciativa do Parlamento de Galicia de pedir un estudo propio, porque ese estudo é desorbitado, porque se facemos os cálculos case se pode decir que se podería dar un coche a cada ferrolán.”
En la tarde del lunes tendrá lugar una reunión en el Concello de Ferrol entre alcaldes del trazado ferroviario Ferrol-A Coruña, el presidente de la Diputación, diputados de En Marea y el senador del PSOE Ángel Mato, en una reunión donde también estaba invitado el senador del PP y ex alcalde de Ferrol Juan Juncal, el cual excusó su ausencia “ao estar de viaxe de volta a Madrid.”, porque en este tema “non pode haber cidadáns de primeira e cidadáns de segunda velocidade e Ferrol parece que está en terceira velocidade”, afirmaba Jorge Suárez.
Jorge Suárez también hacía referencia a las obras en el talud de As Pías “onde había un investimento de oito millóns de euros e había que executalo en 2016 e queremos que volva a aparecer nos orzamentos de 2017, algo que nos permitiría a edificabilidade do barrio de Bertón, porque ata que esas estradas e terreos sexan de titulariedade municipal non vai a poder ser.”
También se habló en esta reunión sobre la pasarela de Santa Mariña, donde presentaron un “estudo de alternativas, onde nos dixeron que o estudarán.”
Sobre el proyecto del tren al puerto exterior “nos mostramos o noso rexeitamento o trazado, non ao tren o porto exterior, polo seu impacto medioambiental”. El alcalde mostraba su preocupación “ao non haber ningún contenedor na explanada, porque xa se invertiron millóns de euros nisto.”
Reunión con el Ministerio de Defensa
Jorge Suárez hablaba en primer lugar sobre la situación del convenio con el Ministerio de Defensa en el “que para nos hai partes más escuras que claras” porque “consideramos que este convenio a diferenza do de 2007 que non entendemos”, poniendo como ejemplo la situación de Monte Ventoso, la cual el Ministerio puso en subasta pública, la cual quedó desierta “e agora a queren meter no convenio con prezo.”
Sobre el tema de Mandiá “hai un Plan de Polígonos Industriais da Xunta, no que o Concello de Ferrol non pinta absolutamente nada no sentido de que non é a súa competencia, pero a maiores ten que pagar a plusvalía e convertir ese solo rustico en industrial”, afirmaba Jorge Suárez.
Y como no, también se hablaba del futuro del cuartel Sánchez Aguilera “é importante para conectar os barrios do corazón da cidade”. Según Jorge Suárez “o Ministerio recoñece que é improbable a día de hoxe que se faga una promoción inmobiliaria tal e como están as cousas na cidade, con 9.000 vivendas valeiras actualmente e que ten un custo de 12 millóns de euros.”
El último de los temas con el Ministerio de Defensa, con el “clásico abrir Ferrol ao mar”, con el tramo de la muralla desde Batallones hasta la zona donde se encuentra la escuela infantil de Defensa. “Nos din que enviemos a proposta para que a estudie a Xefatura do Estado Maior da Defensa, e se garantimos a seguridade, o patrimonio e a contaminación estarán abertos a posibilidade.”
Reunión con el Ministerio de Hacienda
Jorge Suárez comentó que tuvieron dos reuniones con la Secretaria General de Fondos Comunitarios “cando presentamos un proxecto no que figuraba Ferrol con varias cidades europeas para recuperación de patrimonio industrial e militar con un importe de 500.000 euros que permitirían invertilos no Castelo de San Felipe e no dique de A Cabana, e pasamos unha primeira criba, polo que o proxecto é sólido.”
Sobre el proyecto en conjunto con el Concello de Narón al que aspiran a 15 millones de euros “é un proxecto innovador porque é un proxecto conxunto de duas cidades, con aportacións de ambalas cidades, esperamos que nos den esos fondos porque cos fondos propios son difíciles de acadar” al mismo tiempo que reclamaba una mayor ayuda de la Xunta de Galicia, como realizan en otras comunidades autónomas, además de agradecerles el “investimento de cinco millóns de euros no saneamento da ensenada da Malata.”
Resumen: ningún avance, paralización deliberada del convenio de Defensa (como ya habían anunciado antes de irse a Madrí) y una buena dosis de realismo: puede convocar las reuniones que quiera y hacer los frentes que quiera, que 900 millones de euros no los va a invertir ningún gobierno sensato en una línea ferroviaria de 60 km. Que vaya pensando en alternativas.
Osea….fuė con la mochila vacīa y vino con ella llena pero de asignaturas suspensas.
A éste paso al alcalde ya no le dejan repetir curso.
Hace el peor de los ridīculos en la capital.!
Ciudadanos de tercera? Los ferrolanos en breve pasaremos a ser gentes del cuarto mundo con este apoltronado, que lo único que hace es pasearse hasta la capital y tirar por tierra todas las oportunidades de prosperar que se nos presentan. Jorge el paralizador, Jorge el destructor, lo hace posible
Nunca he defendido al alcalde, pero realmente no entiendo porque se le considera culpable del déficit de infraestructuras ferroviarias o de ir a Madrid a tratae de desbloquear asuntos claves para la ciudad. Aquí vino la actual presidente del Congreso a anunciar que el talud de las pías se rebajaría, se incluyó en los presupuestos y está sin hacerse, cuando es una vía titularidad del estado. Sigo pensando que el PP está haciendo campaña electoral a costa de los ferrolanos, y me parece lamentable.