Los ediles de Cultura y de Participación Ciudadana, Suso Basterrechea y Álvaro Montes, respectivamente, presentaron esta mañana los actos que se van a celebrar este viernes, día 11, con motivo del Día del Árbol y también de rendir homenaje al maestro Juan García Niebla, «un renovador da pedagoxía que apadriñou esta iniciativa da plantación que se remonta a 1913 con mais de 2.000 árbores no municipio e que adoitaba levar a cabo coa axuda dos seus alumnos de Serantes».
Así lo explicó al inicio de la rueda de prensa Álvaro Montes, que junto con el responsable de Cultura estuvo acompañado por la presidenta de la AVV de A Graña, Azucena Muíños; el representante de la entidad cultural La.S.C. Muíño del Viento, César Gallina; Eliseo Zaera y Guillermo Llorca Fraile, autor de la publicación Juan García Niebla: Entre la innovación pedagóxica y el compromiso ciudadano.
«Para nós é un orgullo colaborar neste acto polo que implica e porque é o resultado dunha acción cooperativa entre dúas entidades da cidade», expuso Montes, añadiendo que este día «está enraizada na tradición de Ferrol logo dunha deforestación, séculos atrás, no municipio por parte da Armada española motivada pola necesidade de obter madeira para os buques de guerra».
Por su parte, Basterrechea señaló que en el homenaje estará presente la familia del maestro Niebl, invitando con ello a «todo o asociacionismo da cidade a participar nunha homenaxe comprometida cuns ideais de educación, liberdade e respecto ambiental seguindo o exemplo dun home adiantado a súa época, e probablemente, tamén a nosa».
El doble acto tendrá lugar este viernes a las 19 horas en el parque aledaño a la AVV de A Graña, con la colocación de un monolito con una placa conmemorativa en recuerdo del maestro ferrolano y la plantación simbólica de un roble. A continuación, ya en el local, tendrá lugar una conferencia a cargo de Guillermo Llorca, llevando por título Entre la innovación pedagóxica y el compromiso ciudadano.
Llorca repasó la vida de Niebla durante la 2ª República, retratada en su obra que ha sido remitida desde la concejalía de Cultura a los centros educativos del municipio «para enriquecer os fondos documentais das súas bibliotecas e contribuir a necesaria difusión da vida e do carácter deste mestre pioneiro que foi executado no 1936 pola súa lealdade a República», señaló Basterrechea.