El BNG-Asembleas Abertas organizó un acto en defensa del marisqueo en A Malata

(Fot. BNG)
(Fot. BNG)

BNG-Asembleas Abertas Ferrol reclama la recuperación integral de los bancos marisqueros de la Ría para convertir este recurso natural productivo en fuente de creación de empleo, y lo hizo con un acto simbólico marisqueando en la ensenada de A Malata en el que también participó el portavoz nacional, Xavier Vence.

“As rías son un recurso natural produtivo fabuloso e aproveitalo debe formar parte da economía de futuro polo seu potencial para a creación de emprego, e para iso teñen que estar saneadas, unha demanda que o BNG leva anos reclamando tanto ao goberno da Xunta, como en Madrid e Bruxelas” reseñó el dirigente nacionalista, quien criticó «a miopía» del PP incapaz de valorar la importancia de este sector ni desde Galicia, ni desde el gobierno central.

Las estimaciones del Bloque son que la recuperación de los bancos marisqueros de la Ría de Ferrol permitiría generar un mínimo de 500 puestos de trabajo, multiplicando por dos el actual nivel de empleo derivado de la actividad marisquera en la ría, la segunda «empresa» por número de empleos en Ferrol.

En este sentido, Vence reseñó el compromiso del BNG “para impulsar desde os Concellos a recuperación deste recurso natural como motor de emprego e futuro para as novas xeracións”, argumentó. “O sector marisqueiro ten que ser unha fonte de riqueza agora e no futuro, ten que haber un compromiso para sanear a ría desde o sector público para que moitas familias podan vivir desta actividade na comarca”, recalcó el portavoz nacional.

Productiva, pese a la degradación

bng-a malata-16-2El acto simbólico pretendía también demostrar que la ensenada de A Malata sigue siendo productiva pese al estado de degradación ambiental en el que se encuentra, que impide la comercialización y consumo del producto.

Para darle la vuelta a esta situación, el BNG-Asambleas Abertas Ferrol, formula tres propuestas concretas, que explicó el candidato y actual portavoz municipal, Iván Rivas. Desarrollar el saneamiento integral de la Ría, evitar la construcción de nuevas barreras artificiales y eliminar el puerto carbonero, una infrestructura que impide la regeneración de las aguas de la ensenada y que no cumple la función para la cual fue construido ya que esta función desarrollara en el puerto exterior.

Rivas denunció que las decisiones del gobierno municipal del PP acordadas con el Ministerio de Fomento » “van en dirección contraria a ese saneamento integral e mesmo pretenden que sexan os veciños e veciñas de Ferrol quen asumamos o custe dunha infraestrutura declarada de interese xeral desde 1997”.

El candidato de BNG-Asambleas Abertas demanda un plan de limpieza de los fondos de la ría, “paralizado desde que a Xunta suprimiu o plan de dinamización que permitía a limpeza deses fondos para substituílo pola instalación dunha batea que o único que provoca son perdas ás confrarías de mariscadores e mariscadoras”.

Igualmente, para favorecer la capacidad de regeneración natural de la ría, Rivas propone «evitar a construción de novas barreiras artificiais como a construción dun viaduto ata o porto exterior que suporía a morte definitiva da Enseada da Malata e mesmo eliminar o peirao de carbón que xa non cumpre a súa función”, argumentó.
“O que non lle serve de nada a Ría de Ferrol é a política da aparencia e da propaganda cuxos resultados están á vista de todos e todas”, concluyó.

Lea también

Los bomberos de Ferrol dejan de prestar servicio en otros seis municipios de la comarca

El presidente de la junta de personal del Ayuntamiento de Ferrol, Javier Sandá (CSIF), ha …

2 comentarios

  1. Pablo Menendez Lois

    Menuda.caras duras tienen estos personajes.
    Llevamos un invierno escuchando fe su boca , que no quieren la Depuradora..Ahora dicen que defienden a los mariscadores , cosa que no es verdad. Sólo hacen estas declaraciones para hacerse la fotografía.
    Hagan el favor de no reirse de los mariscadores. De ustedes no queremos saber nada.

  2. Mira Pablo:

    O BNG leva máis dun ano dicindo que a depuradora a ten que pagar o estado, xa que é unha obra declarada de interese xeral polo estado desde o ano 1997, e non a temso que pagar os veciños e veciñas de Ferrol, durante 45 anos devolvendo un prestamo que nos fai o propio goberno central. Os veciños e veciñas de Ferrol imos ter que pagar pola construcción dunha infrestructura que noutros lugares pagou integramente o estado. Unha infraestructura obsoleta, na que non hai separación de augas residuais das pluviais e onde o sistema de tanques de tormenta escollido, vai provocar que se sega vertendo a caño libre augas sen depurar un bon número de dáis ao ano.

    O BNG foi a unica organización que denunciou este roubo aos veciños e veciñas de Ferrol e o unico que defendeu outro modelo, ou que polo menos nos deixaran dicir por donde e como debia ir a rede e non cargarnos un dos poucos parques que temos en Ferrol, como foi o parque Pablo Iglesias que lle meteron un enorme tanque de tormentas no subsolo.

    Demagoxia nada, propostas de futuro e de recuperación medio-ambiental e económica para Ferrol é o que defende o BNG.