El Concello de Ferrol firmará un protocolo de actuación con la Autoridad Portuaria

José Manuel Rey Varela en rueda de prensa | Concello de Ferrol

Tras casi cuatro años de incertidumbre, el Concello de Ferrol firmará el protocolo de actuación con la Autoridad Portuaria, tal y como ha confirmado este lunes en rueda de prensa el alcalde de Ferrol, José Manuel Rey Varela, tras la junta de gobierno local.

 Un desfase de 20 millones de euros

El regidor reconocía que hubo dificultades económicas para hacer este protocolo al inicio del mandato, valorados en veinte millones de euros “coa necesidade de compensar os créditos non compensados” con la Autoridad Portuaria y gracias a este nuevo documento “se saldarán estas débedas para o beneficio da cidade.

Cando chegamos ao Goberno local encargamos un Informe da situación económica do Concello de Ferrol, presentado o pasado mes agosto, que reflicte que as dificultades económicas do Concello que ascendía a 20 millóns de euros no 2023” e incluía, entre outras débedas, certificacións correspondentes ás obras da rúa da Igrexa, á última certificación de Pardo Baixo, á fachada municipal, ao modificado da grada norte do estadio de A Malata, e á última certificación de Cidade Xardín, que xa se resolveron.
Nestes 11 meses o Goberno local avanzou no saldo desa débeda e na licitación de servizos tan importantes como o de parques e xardíns, desbroces, iluminación led no rural….
E quedaba pendente un problema económico de importancia: o déficit de crédito orzamentario nas compensacións coa Autoridade Portuaria por importe de 9.817.158,69 de euros con respecto aos canons concesionais por ocupación de espazos e de actividade non incluídos nos créditos de orzamentos anteriores, polo que non se procedeu antes á compensación das débedas contraídas pola Autoridade Portuaria do IBI dende o 2004 (10.623.234,89 euros), o convenio de bombeiros dende o 2004 (623.771,60 euros) e a iluminación exterior nocturna do Castelo de San Felipe dende 2013 (12.000 euros) que suman un total de 11.259.006,49 euros. “Desbloqueamos esta situación grazas ao diálogo entre ambas partes, chegamos a un acordo polo que Ferrol sairá beneficiado, ademais de saldar a débeda coa APFCS, e así recibiremos 1,4 millóns de euros da Autoridade Portuaria”.

Un convenio sin firmar

En el convenio aprobado en 2020 por el anterior alcalde, Ángel Mato y refrendado en el pleno municipal “non se chegara a asinar ao estar paralizado polo Ministerio”, pero ahora el nuevo protocolo actualiza este convenio y podrá ser una realidad.

En este protocolo el Concello de Ferrol recibirá 1,4 millones de euros por parte de la Autoridad Portuaria, además de recibir de manera gratuita los terrenos de la carretera alta del Puerto, la zona deportiva de A Malata y las conexiones de carreteras, el paseo marítimo de A Cabana, la Asociación de Vecinos de A Cabana o la iglesia parroquial, entre otras.

José Manuel Rey Varela definía este protocolo como un acuerdo “importantísimo” entre dos administraciones públicas, donde, además, la Autoridad Portuaria también abonará el IBI al Concello de Ferrol y permitirá realizar proyectos clave de este mandato como el de abrir Ferrol al mar o la Ciudad del Deporte, al pasar a ser estos terrenos de titularidad municipal.

Fondo permanente de cooperación

Además, el Concello de Ferrol y la Autoridad Portuaria crearán un marco de colaboración permanente para fomentar la integración del puerto en la ciudad, con el objetivo de que los vecinos y vecinas conozcan la actividad de la Autoridad Portuaria y que tendrá una duración inicial de dos años.

Lea también

La APFSC celebra, por tercer año consecutivo, la procesión marítima en honor a la Virgen del Carmen

La Autoridad Portuaria ferrolana habilitará una embarcación de 150 plazas para facilitar la participación de …