El alcalde de Ferrol, José Manuel Rey Varela, valoró de manera positiva los avances hechos por el gobierno de España en relación al proyecto constructivo del tren a la dársena de Caneliñas, apuntando que»“puidemos desbloquear coa ministra de Fomento, Ana Pastor, un tema que levaba oito anos esquecido, e que é fundamental para os que cremos nas potencialidades do porto exterior como un dos motores económicos de Ferrolterra, Eume e Ortegal e de xeración de emprego» dijo.
El primer edil de la ciudad señaló que «os temas de emprego son prioritarios para todos os gobernos e administracións, tamén para o de Ferrol, é o desenvolvemento portuario forma parte desta temática». En este sentido, Rey Varela explicó que desde que llegó la Alcaldía el Ayuntamiento de Ferrol “ten fixados catro eixes de actuación estratéxicos e fundamentais para a xeración de emprego e riqueza, que son: o naval, o solo industrial, o saneamento e o porto”. E precisamente, destas liñas estratéxicas para o presente e o futuro da cidade», Rey Varela subrayó los avances hechos en el ámbito del saneamiento -con los trabajos que completarán la red de depuración integral de la ría de Ferrol- y en el portuario -con la licitación de la redacción del proyecto del tren a Caneliñas y la publicación del Estudio de Impacto Ambiental-.
Asimismo, Rey Varela manifestó que dotar de ferrocarril a los porto exterior es una demanda que la sociedad ferrolano exige desde hace una década y que» é co actual Goberno central, e grazas á interlocución mantida coa ministra de Fomento, Ana Pastor, cando se están dando os pasos necesarios para que esta infraestrutura sexa unha realidade despois de anos metida nun caixón”. En esta línea, el regidor municipal agradeció a la titular de Fomento que había cumplido el compromiso que asumió con Ferrol en su visita institucional al Ayuntamiento y a las instalaciones portuarias de Caneliñas en agosto del año pasado.
“Estamos ante unha oportunidade histórica para Ferrol e comarca que debemos aproveitar, posto que estamos a falar dun sector, o portuario, que ten unha importancia capital para o desenvolvemento económico e a creación de emprego», manifestó Rey Varela.
Por su parte el BNG ha emitido un comunicado, en contra de que el proyecto que se ponga en marcha se realice por el lado sur , es decir por A Malata, en esta nota se señala que «Bloque Nacionalista Galego de Ferrol considera que a publicación da DIA , na que inclúe a respostas as alegacións apresentadas ao estudo de impacto ambiental por parte de numerosos colectivos, o sábado día 6 deste mes, non resolve os problemas de ámbito económico nen medioambiental que a execución desta conexión ferroviaria co porto exterior mediante o trazado sur vai provocar.
Neste documento séguense a considerar efectivas as medidas paliativas propostas no estudo informativo como a construción dunha pasarela peonil que non resolve a degradación definitiva da ensenada da Malata a causa do trazado proposto , ademáis de que este novo documento esta unicamente a propoñer 5 alternativas para a reducción do número de piares, das que non determina cal debe executarse, e que ademáis non van a resolver a problemática xerada pola construción do viaducto previsto no Estudo Informativo ao que se formularon numerosas alegacións e ás que se da unhas respostas sucintas e pouco clarificadoras.
O BNG considera que este modo de proceder facendo pública a DIA e a resposta ás alegacións posteriormente de ter rematado o prazo para a licitación do proxecto amosa a escasa sensibilidade perante o alto nivel de degradación actual da ría e que este trazado Sur vai acrecentar, ademáis de obviar a importante resposta social que este trazado suscita na cidade.
A suxerencia de que a ensenada da Malata está altamente degradada mediante a afirmación de que “a ensenada da malata é un espazo moi antropizado”, e que por tanto este viaducto non vai incidir na súa degradación, e mostra do escaso interese por recuperar a ría e a ensenada da Malata e incidir máis no seu deterioro, cando as decisións que se deben adoptar sobre este contorno deben ir cara a procura da súa rexeneración mediante o seu saneamento integral co fin de recuperar este espazo con fíns económicos e medioambientais.
Para o BNG a execución do acceso ferroviario ao porto exterior non pode ser xustificación para afondar na destrucción da ría de Ferrol e que o propio documento admite ao sinalar que “a construción e presenza do viaducto poden derivar na perda da calidade das augas por contaminación ou por a remoción de sedimentos contaminados ou da modificación da hidrodinámica e o transporte litoral”, ademáis do impacto crítico que vai supoñer sobre o banco marisqueiro existente na actualidade, xa altamente degradado.
Ademáis, tal e como se recolle na propia publicación a contaminación acústica xerada polo tráfico que xenerará este trazado resolverase mediante estudos in situ e a afección sobre o patrimonio arquitectónico e etnográfico protexido polo planeamento municipal, quedará supeditada a decisións a adoptar por parte do equipo redactor do proxecto no caso de executarse os conductos de ventilación da estrutura.
Para o BNG e necesario afrontar a execución desta infraestrutura desde un punto de vista de conxunto, tendo en conta a necesidade de acometer o saneamento integral da ría, para o que este trazado Sur supón unha pexa máis, e a renovación das infraestruras ferroviarias de saída da cidade cara A Coruña, sen a cal esta conexión ferroviaria ao porto exterior non ten sentido.
Do mesmo xeito o BNG censura o comportamento deste goberno municipal que esta a actúar de maneira cómplice coa administración do estado, dando as costas as reclamacións e suxerencias feitas pola multitude de asociacións e colectivos implicados».
Entrevista con el alcalde de Narón
El Alcalde de Narón, José Manuel Blanco, recibíó hoy al grupo de colectivos que se opone al trazado sur del ferrocarril al puerto exterior, cuya declaración de impacto ambiental fue aprobada en marzo de este año, y publicada en el BOE del 6 de abril de 2013.
Estos colectivos rechazan el trazado sur y siguen defendiendo la opción norte como la más óptima en todos los sentidos. El regidor naronés, que también defiende esta alternativa, se comprometió a trasladar el tema a la Junta de Portavoces que se celebrará el lunes, día 22. Posteriormente, se llevará al Pleno Ordinario -en forma de moción- el día 25 de Abril.
.