Concentración en Ferrol para denunciar «problemas» de matrículas en colegios del rural

Cerca de un centenar de padres y madres, acompañados en algunos casos por sus hijos, se han concentrado en la tarde de este miércoles ante el el edificio administrativo de la Xunta en Ferrol para demandar a la Consellería de Educación soluciones con respecto «a los problemas con las matrículas que se están en varios centros, casi todos de la zona rural, para el curso que viene en Educación Infantil».

Así lo ha explicado en declaraciones a los medios el secretario de la Federación comarcal de Anpas de centros públicos, Jaime Acuña, que ha sido uno de los encargados de entregar las firmas recogidas por los afectados por estos problemas con la matriculación de sus hijos en centros escolares de Ferrolterra.

Denuncian que existen centros con todo infantil agrupado «que tienen más solicitudes» de plaza de las que pueden admitir, por lo que hay niñas y niños «que quedan descolgados» y hasta finales de junio «no van a saber si se quedan en el centro o no».

Por otra parte, Acuña ha detallado que «hay otro problema» como el que ocurre en el CEIP Mosteiro de Caaveiro, en A Capela , que es «el único centro de la localidad«, por lo que los alumnos «van a tener que entrar sí o sí».

A pesar de esto, afirman que la Consellería de Educación no aclara «si va a haber desdoble, van a contratar más profesores y lo van a dotar de más recursos».

Por último, este representante de padres y madres ha señalado que hay otros centros «de la zona rural que tienen más solicitudes que las que pueden admitir, y en lugar de abrir aulas, lo que hacen es baremar, y ello nos lleva a decir que estos centros nunca pueden crecer», ha sentenciado.

VALORACIÓN DAS ANPAs

Por su parte y mediante un comunicado la Federación Comarcal de Ferrolterra de A.N.P.A.s de Centros Públicos señala que » Hoxe entregamos no rexistro 5.500 sinaturas recollidas polas ANPAs do CEIP Plurilingüe Mosteiro de Caaveiro, de A Capela, do CEIP Plurilingüe Os Casais, de Fene, do CEIP Plurilingüe A Laxe, de Valón, e das familias do CPI de Atios, de Valdoviño. Poderían ser o dobre, pero nalgún momento hai que parar.
Sobre ditas sinaturas queremos sinalar que en tódolos casos se desbordou o ámbito do centro escolar e da comunidade educativa, cunha participación moi significativa da veciñanza.

O caso do centro escolar de A Capela é diferente ós dos outros colexios. As crianzas de infantil están agrupadas, polo que a ratio é de doce alumnos. Tiñan dez e recibiron catro solicitudes, polo que había que baremar dúas. Estamos a falar do único centro escolar do concello. Cando a ANPA empezou a mobilizarse, dende a Xunta apresuráronse a dicir que nos concellos cun so centro escolar entrarían todos. Pero, entón, para que baremar? Para
que molestar a estas familias téndoas á espera de confirmación a finais deste mes? E como se vai facer? Sobre isto a Xunta non di nada.

Os outros tres centros teñen máis solicitudes que prazas. No tocante a 4o de Infantil, atopámonos coa cara b da baixada de ratios: en lugar de desdobrar e contratar profesores (estamos falando, ademais, de centros que poden asumir ditas solicitudes), o que se fai é limitar aínda mais as posibilidades destes colexios de ofertar prazas e, polo tanto, de medrar.

Tamén se están dando casos de solicitudes de irmáns nos que so se admite a solicitude dun deles, como ocorre no CEIP de Pazos, en Ferrol.

Parece que a única posibilidade que se lles da ós centros públicos do rural é ir esmorecendo ata o peche final.

Lonxe do pesimismo da oración anterior, a valoración que facemos dende a Federación é moi positiva. As ANPAs destes colexios mobilizaron á veciñanza e traballaron arreo para defender o ensino público no rural, e hoxe, como colofón reunímonos unhas oitenta persoas para visibilizar dita loita e facer entrega no rexistro dos seus froitos.
Rematamos mostrando o orgullo de ter asociadas ANPAs tan loitadoras e tan valentes».

 

Lea también

La CIG acusa a Alsa de intentar boicotear la huelga en el segundo día de paros en el bus urbano de Ferrol

La CIG ha acusado a la empresa Alsa de tratar de boicotear la huelga en …