La Editorial La Capital propietaria de Diario de Ferrol y otras cuatro cabeceras, El Ideal Gallego, DxT Campeón, Diario de Arosa y Diario de Bergantiños, ha presentado un ERE que afecta a todos los trabajadores y que , según la propuesta empresarial supondría a la suspensión de trabajo de doce o trece jornadas al mes durante un año. En Diario de Ferrol se verían afectadas 23 personas.
El periodo de consultas de la empresa y la representación social se abrió este martes y según la parte de los trabajadores no se está conforme con la propuesta empresarial por lo que se tratará de negociar unas mejores condiciones en el transcurso de una nueva reunión que se celebrará este jueves, día 30.
Por lo que afecta a Diario de Ferrol los trabajadores comprenden la situación por la que está atravesando la empresa si bien señalan que hasta hace unos dos o tres años el periódico ferrolano dio beneficios que se han visto mermados por la crisis económica y por lo tanto en un bajón en la publicidad, y que además las pérdidas en lo relacionado con DF no son exageradas en relación a otros medios de la empresa.
Si se lleva adelante el ERE presentado por la empresa, que podría entrar en vigor en un plazo de unos quince días, se calcula que un 66% por ciento de la plantilla atendería diariamente el periódico.
Preocupación do Colexio de xornalistas
Pola súa parte A Xunta de Goberno do Colexio Profesional de Xornalistas de Galicia lamenta a decisión de Editorial La Capital de aplicar un expediente de regulación de emprego (ERE) dun ano de duración nas súas cinco cabeceiras: El Ideal Gallego, DxT Campeón, Diario de Ferrol, Diario de Arousa e Diario de Bergantiños.
Como entidade de dereito público que representa aos xornalistas galegos, o Colexio mostra a súa preocupación ante o paso dado pola empresa, comunicado a pasada semana ao comité de empresa e do que onte se iniciou o período de consultas preceptivo legalmente.
A aplicación dun ERE, alegado pola compañía debido a situación económica do grupo, afectará á práctica totalidade dos traballadores. No caso dos xornalistas, o ERE afectará a doce ou trece xornadas de traballo ao mes durante un ano, segundo a proposta remitida pola compañía ao comité de empresa.
O Colexio de Xornalistas manifesta o seu malestar polo que o ERE suporá para os traballadores de Editorial La Capital, tanto en empeoramento laboral e salarial como en calidade de vida, e para os lectores dos cinco medios, por canto danará á calidade do produto que se lles ofrece. O CPXG demanda da empresa que busque a saída que menos dane aos seus traballadores.
O CPXG reitera unha vez máis que a información non é algo que se poda elaborar mediante procesos industriais que abaratan custes e man de obra (ou si, pero entón non é información). Sigue dependendo, para que siga sendo de calidade, de que a fagan os mellores profesionais posibles, coa mellor motivación e a maior entrega.”